Критерії оцінювання навчальних
досягнень учнів з географії
2019-2020 н. р.
Рівень
навчальних
досягнень
|
Бал
|
Критерії оцінювання
|
I. Початковий
|
1
|
Учень розрізняє окремі географічні явища чи
об’єкти (гори і рівнини, суходіл і океани, села і міста, галузі і т. д.) та з допомогою вчителя знаходить
їх на карті.
|
2
|
Учень за допомогою вчителя відтворює окремі
факти на елементарному рівні, розрізняє один або кілька запропонованих
географічних об’єктів та з допомогою вчителя намагається знайти їх на карті
|
|
3
|
Учень у деяких випадках дає нечіткі
характеристики географічних об’єктів; за допомогою вчителя знаходить їх на
карті, може самостійно розрізнити окремі географічні поняття.
|
|
II. Середній
|
4
|
Учень частково відтворює текст підручника,
дає нечітке визначення основних понять і термінів за допомогою вчителя.
Називає, відповідно до теми конкретного уроку, компоненти географічної
оболонки та складові господарства; повторює за зразком практичну роботу; під
час відповіді намагається користуватися географічною картою.
|
5
|
Учень відтворює частину навчального матеріалу без
розкриття причинно-наслідкових зв’язків, описує географічні об’єкти чи явища
за типовим планом. Намагається робити висновки без підтвердження їх
прикладами; частково володіє обов’язковою географічною номенклатурою.
|
|
6
|
Учень самостійно дає більшість визначень,
передбачених темою уроку, відтворює значну частину вивченого матеріалу
відповідно до його
викладу в підручнику. З допомогою вчителя виявляє
причинно-наслідкові зв’язки, ілюструє їх власними прикладами. На середньому рівні володіє географічною
номенклатурою та картою.
|
|
ІІІ. Достатній
|
7
|
Учень має достатні географічні
знання і застосовує їх у стандартних ситуаціях. Має цілісне уявлення про природні та суспільні явища,
вміє вести спостереження за навколишнім середовищем; володіє картографічним
матеріалом.
|
8
|
Учень засвоїв
основні географічні уявлення, поняття і
категорії про Землю та господарську діяльність людини. Застосовує здобуті
знання на практиці, використовуючи прийоми аналізу статистичних даних про
господарство і населення, показує їх зміну у часі. Вміє наводити приклади
взаємодії людини і природи; знає обов’язкову географічну номенклатуру.
|
|
9
|
Учень на достатньому рівні володіє
навчальним матеріалом, може застосовувати його для виконання практичних
робіт; має чіткі уявлення про компоненти природи і просторову організацію
господарства; пояснює причинно-наслідкові зв’язки в природі і господарстві;
майже безпомилково працює з картографічним матеріалом.
|
|
ІV. Високий
|
10
|
Учень усвідомлює сучасну географічну
картину світу, здійснює оцінку певних процесів та явищ, передбачених
навчальною програмою; пояснює прикладне значення географічних знань, дає
розгорнуту відповідь, відбирає необхідні знання; вільно застосовує більшість
географічних понять та може їх класифікувати; добре володіє
картографічним матеріалом
|
11
|
Учень має глибокі знання про об’єкт
вивчення, застосовує наукову термінологію, аргументує свої твердження і
висновки, вміє працювати з джерелами географічної інформації; на високому
рівні аналізує та використовує картографічну інформацію.
|
|
12
|
Учень володіє ґрунтовними географічними
знаннями у межах вимог навчальної програми, висловлює та аргументує власне
ставлення до різних поглядів на об’єкт вивчення; самостійно аналізує природні
та суспільні явища, робить відповідні висновки й узагальнення; здатний
розв’язувати проблемні завдання; вільно володіє картографічною інформацією та
творчо її використовує.
|
Немає коментарів:
Дописати коментар